Nieprawidłowa regulacja przekładni głównej
Objawy. Wskutek nieodpowiedniego luzu międzyzębnego (w wyniku nadmiernych luzów łożysk) w przekładni głównej praca jej jest hałaśliwa, przy czym odgłosy te potęgują się wskutek zwiększenia lub zmniejszenia prędkości obrotowej wału napędowego.Przyczyny. Powodem nieodpowiedniego luzu międzyzębnego w przekładni głównej może być nadmierne zużycie zębów wskutek ich długotrwałej normalnej pracy lub przedwczesne zużycie części mostu napędowego (kół zębatych, łożysk itd.) wskutek niewłaściwej obsługi samochodu (zwłaszcza w wyniku błędów montażu). Naprawa. Dokładny zakres regulacji określa się na podstawie śladów współpracy zębów kół przekładni.Regulacja luzów międzyzębnych w stożkowej przekładni głównej polega na odpowiednim przesunięciu koła zębatego w kierunku osiowym. Luz międzyzębny przekładni głównej można wyregulować dopiero po całkowitej lub częściowej rozbiórce mostu napędowego. Regulację powinna poprzedzać wymiana zużytych lub uszkodzonych łożysk.dzielne wykonywanie przez kierowcę nie jest dozwolone. Tego rodzaju zabiegi wolno powierzać tylko specjalistom w warsztacie naprawczym.