Nieszczelność mechanizmu kierowniczego

Objawy. Brak lub niedostateczna ilość oleju w kadłubie mechanizmu kierowniczego wywołuje zwiększone opory koła kierownicy, zgrzyty lub stuki w mechanizmie kierowniczym, a w końcu nadmierne zużycie rolki lub ślimaka (wykruszenia i wybicia powierzchni współpracu­jących).Przyczyny. Przyczyną braku oleju (lub niedostatecznej jego ilości) jest niedbała obsługa (kierowca jest obowiązany sprawdzać poziom oleju w mechanizmie kierowniczym i w razie potrzeby uzupełniać jego stan) oraz nieszczelności będące wynikiem:uszkodzenia podkładek uszczelniających;zużycia dławika uszczelniającego ramienia kierowniczego;zluzowania się umocowania pokryw kadłuba przekładni głównej. W układach kierowniczych ze wspomaganiem mogą występować nie­szczelności pompy lub cylindra siłownika oraz w miejscach połączeń przewodów.Naprawa. Naprawa polega na wymianie uszkodzonych uszczelek i dławików na nowe, dociągnięciu nakrętek śrub mocujących pokrywy lub nasadek przewodów mocujących.

Comments

comments