Stanowiska diagnostyczne i zakres kontroli

Stanowiska te mogą być stanowiskami diagnostycznymi uniwersalnymi, to znaczy wykonującymi wszystkie czynności kontrolne (na jednym stano­wisku pracy), lub specjalizowanymi do poszczególnych grup czynności kontrolnych. Specjalizacja tych stanowisk może być następująca:stanowisko diagnostyczne do kontroli układu jezdnego i świateł,stanowisko diagnostyczne do kontroli hamulców i diagnostyki silnika, -stanowisko specjalizowane do kontroli wyjazdowej, czyli szybkiej kon­troli pojazdów przed opuszczeniem zajezdni.Stanowiska diagnostyczne — zwłaszcza dla pojazdów ciężkich — są na ogół urządzane w poziomie powierzchni roboczej stacji obsługi z kana­łem kontrolnym. Pobocze kanału jest urządzane w formie dokładnie wy-poziomowanych ław najazdowych.W wyposażeniu stanowiska powinny się znajdować odpowiednie urządze­nia, przyrządy i narzędzia, m.in. takie, jak:ekran do kontroli świateł,przyrząd fotoelektryczny do kontroli świateł,zestaw diagnostyczny do diagnostyki silnika. , — tablica energetyczna,wyważarka do kół na samochodzie,urządzenia rolkowe do kontroli hamulców, /urządzenie optyczne do kontroli geometrii kół,urządzenie do kontroli i regulacji ciśnienia powietrza,urządzenie do kontroli pneumatycznego układu hamulcowego,wyważarka do kół zdjętych,dźwignik kanałowy.Sposób urządzenia i zagospodarowania stanowiska diagnostycznego jest podany w drugiej części książki, przy omawianiu stacji obsługi o pełnym zakresie obsługowo-naprawczym. Podstawowe czynności kontrolne są następujące:kontrola ustawienia reflektorów,kontrola wielkości sił hamowania, i) kontrola zbieżności kół.

Comments

comments