Stanowiska diagnostyczne i zakres kontroli
Stanowiska te mogą być stanowiskami diagnostycznymi uniwersalnymi, to znaczy wykonującymi wszystkie czynności kontrolne (na jednym stanowisku pracy), lub specjalizowanymi do poszczególnych grup czynności kontrolnych. Specjalizacja tych stanowisk może być następująca:stanowisko diagnostyczne do kontroli układu jezdnego i świateł,stanowisko diagnostyczne do kontroli hamulców i diagnostyki silnika, -stanowisko specjalizowane do kontroli wyjazdowej, czyli szybkiej kontroli pojazdów przed opuszczeniem zajezdni.Stanowiska diagnostyczne — zwłaszcza dla pojazdów ciężkich — są na ogół urządzane w poziomie powierzchni roboczej stacji obsługi z kanałem kontrolnym. Pobocze kanału jest urządzane w formie dokładnie wy-poziomowanych ław najazdowych.W wyposażeniu stanowiska powinny się znajdować odpowiednie urządzenia, przyrządy i narzędzia, m.in. takie, jak:ekran do kontroli świateł,przyrząd fotoelektryczny do kontroli świateł,zestaw diagnostyczny do diagnostyki silnika. , — tablica energetyczna,wyważarka do kół na samochodzie,urządzenia rolkowe do kontroli hamulców, /urządzenie optyczne do kontroli geometrii kół,urządzenie do kontroli i regulacji ciśnienia powietrza,urządzenie do kontroli pneumatycznego układu hamulcowego,wyważarka do kół zdjętych,dźwignik kanałowy.Sposób urządzenia i zagospodarowania stanowiska diagnostycznego jest podany w drugiej części książki, przy omawianiu stacji obsługi o pełnym zakresie obsługowo-naprawczym. Podstawowe czynności kontrolne są następujące:kontrola ustawienia reflektorów,kontrola wielkości sił hamowania, i) kontrola zbieżności kół.