Stanowisko kontroli i diagnostyki

Na stanowisku kontroli i diagnostyki stacji obsługującej 200 pojazdów cię­żarowych średniej ładowności jest wykonywany następujący zakres czyn­ności:pracę silnika i poszczególnych jego zespołów,określanie składu spalin i stopnia zadymienia atmosfery,luz łożysk kół,ustawienie kół przednich,układ kierowniczy,układ hamulcowy,wyważenie kół przednich,działanie instalacji elektrycznej,ustawienie świateł przednich.Stanowisko przeznaczone do wykonywania prac diagnostycznych powin­no dysponować kanałem i przewoźnym dźwignikiem hydraulicznym w ka­nale o udźwigu 3 tony.Zależnie od potrzeby stanowisko może być przelotowe lub nieprzelotowe. Podłoga na stanowisku diagnostycznym powinna być wypoziomowana i gładka.Zagospodarowanie powierzchni stanowiska kontroli i diagnostyki przed­stawiono na rysunku 10.33.Powierzchnia stanowiska diagnostycznego wynosi 84 m2 (6,0-14,0 m). Wymagania budowlane dla stanowiska: wysokość 4,0 m, oświetlenie na­turalne 0,15—0,20, podłoga olejoodporna, wykładana ryflowaną terakotą, łatwo zmywalna.Wymagania instalacyjne dla stanowiska diagnostycznego:1 gniazdko wtyczkowe 220/380 V, 1,0 kW,2 gniazdka wtyczkowe 220 V, 0,5 kW,1 gniazdko wtyczkowe 24 V,1 punkt odbioru sprężonego powietrza o ciśnieniu 0,6-5-1,0 MPa (6-5-10 at),1 kratka ściekowa (z osadnikiem),1 wyciąg spalin (podwójny),wentylacja ogólna, wywiew-nawiew, wymiana 10-krotna/h,temperatura w pomieszczeniu 15°C.Wyposażenie stanowiska diagnostycznego podane zostało w tablicy 10.5.

Comments

comments