Zbyt wysokie ciśnienie powietrza w ogumieniu

Objawy. Zbyt wysokie ciśnienie powietrza w ogumieniu powoduje jakby pozorne zwiększenie twardości sprężystych elementów zawie­szenia. Podczas jazdy samochód trzęsie i drga, co wydatnie zmniejsza komfort podróżowania. Jednocześnie koło kierownicy można obracać stosunkowo lekko, co wymaga wzmożonej uwagi kierowcy. Oprócz tego samochód źle trzyma się drogi.Przyczyny. Powodem zbyt wysokiego ciśnienia w ogumieniu może być niedopatrzenie kierowcy, który pompował powietrze nie spraw­dzając manometrem końcowej wysokości ciśnienia. Niepożądany wzrost ciśnienia w ogumieniu może być również skutkiem zbyt silnego nagrza­nia się opony w razie nasłonecznienia lub szybkiej jazdy.Naprawa. Po stwierdzeniu zbyt wysokiego ciśnienia w ogumieniu nadmiar powietrza należy wypuścić (sprawdzić końcowe ciśnienie ma­nometrem do opon). Wzrost ciśnienia w ogumieniu spowodowany roz­grzaniem się opon uważa się często za dopuszczalny, jeżeli przed wy­jazdem sprawdzono prawidłowość ciśnienia.Wskazania. Patrz punkt poprzedni.Niedopuszczalne jest pompowanie ogumienia powyżej zalecanej wy­sokości ciśnienia. Kierowca obowiązany jest znać wysokość ciśnienia w dętkach opon swego samochodu. Nie należy też zatrzymywać po­jazdu na dłuższy czas w miejscach nasłonecznionych (również z innych względów), aby ciśnienie w ogumieniu nie podwyższało się nadmiernie wskutek rozgrzania się opon.

Comments

comments